סיפורי סבתא: פעילי ימין מטרידים, שוברים שתיקה מתלוננים

אז אלו סבא וסבתא שלי: אנשים בני 85-87, לא בשיא הבריאות אבל עם מלא אהבה לחיים. שמספר הטלפון שלהם פורסם בפוסט שרואים פה בתמונה, ורץ בימים האחרונים בכל הקבוצות וואטסאפ והפייסבוק של הימין
ישראל פריי 2 Comment on סיפורי סבתא: פעילי ימין מטרידים, שוברים שתיקה מתלוננים

פרסום מספרי הטלפון של פעילי 'שוברים שתיקה' ובני משפחותיהם הציתו גל הטרדות טלפוניות, והיום הגישו בארגון תלונה במשטרה • מנכ"לית הארגון מגוללת בפוסט נרגש את קורות חיי סבה וסבתה שנכללים אף הם ברשימת המוטרדים

אז אלו סבא וסבתא שלי: אנשים בני 85-87, לא בשיא הבריאות אבל עם מלא אהבה לחיים. שמספר הטלפון שלהם פורסם בפוסט שרואים פה בתמונה, ורץ בימים האחרונים בכל הקבוצות וואטסאפ והפייסבוק של הימין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המהלומה השנייה שחטף השבוע ארגון השמאל "שוברים שתיקה", לאחר תחקיר נוסף שפורסם השבוע בתקשורת וחשף את מעלליו ושיטות עבודתו, גרר בעקבותיו שורת גינויים של פוליטיקאים ואישי ציבור, לצד מחאות פרטיות, רובן על גבי הרשתות החברתיות.

חלק מהמוחים בחרו בצעד פחות לגיטימי, ובחרו לפרסם ולשתף את מספרי הטלפון האישיים של פעילי הארגון ובני משפחותיהם, שהגם שהדברים לא נכתבים במפורש – המסר ברור: לכו להתקשר ולהטריד.

מנכ"לית הארגון יולי נובק, הגיש היום תלונה במשטרת ישראל בגין פרסום הטלפונים האישיים, ולצד זה פרסם ברשת פוסט ארוך, בו הוא מגולל את קורות חיי סבתו, יעד מרכזי ברשימת המטרידים בגין מעשי נכדה.

"סבתא שלי, סבתא רונית, נולדה במרקש לפני 83 שנים. היא עלתה לארץ עם אמא שלה ואחותה בגיל 17. את אמא שלה, סבתא-רבתא שלי, מסעודה ביטון, אני לא ממש זוכרת. בשנת 1951 מסעודה החליטה שדי לה. שלמרות שהם נצר למשפחת רבנים מכובדת במרוקו, משפחת נחמיאס, היא רוצה לעלות לארץ. היא הייתה ציונית – לקחה את שתי בנותיה ובאה לפה. הן הגיעו למחנה מעבר, ומשם למושב ישרש. בעלה, סבא-רבא יוסף, שהתנגד בהתחלה לעליה לארץ ("למה אנחנו צריכים את זה?"), התגעגע מדיי והגיע לפה מספר חודשים אחריהן. סבתא מסעודה וסבא יוסף קבורים בהר הזיתים. האגדה מספרת שסבתא מסעודה טיפסה בהר הזיתים לאחת הפינות הגבוהות ובחרה שתי חלקות קבר המשקיפות להר הבית. היא רצתה להיות הראשונה בתור ביום כשיגיע המשיח". במילים אלו נפתח הפוסט הארוך.

בהמשך מגוללת נובק את סיפור ההיכרות הבלתי שגרתי בין הוריה, הוא ממוצא פולני, היא ממוצא מרוקאי, צירוף שעדיין היה נדיר בארץ. "הם התחתנו בהר ציון אל מול הליגיונרים הירדנים. בהפגנתיות. השיא אותם הרב אריה לוין, "הרב של האסירים".

והיא ממשיכה: "סבתא עבדה יותר מ-50 שנים במרכז החקלאי, התחילה כמרכזנית זוטרה ולאט לאט התקדמה כמנהלת חשבונות. היא האדם הכי מסור וחרוץ שאני מכירה. סבא הוא איש שקט וחכם מאד. אנחנו לא מסכימים כמעט על כלום. אבל אני זוכרת ומוקירה איך בתור ילדה היה לוקח אותי, אותנו – הנכדים, למוזיאון האצ"ל והלח"י. הוא סיפר הרבה על היסטוריה ועל פילוסופיה ולא פחות- על אידאולוגיה. כשגדלתי נתן לי לקרוא ספרים. בין השורות סבא לימד אותי על מאבק בממסד הקולניאלי, על מאבק בכלל (לעיתים אלים – כזה שיש לי לגבי חלקו ביקורת היום, אבל גם לא מעט ענווה ביחס אליו). הוא לימד אותי גם על מחירים אישיים קשים שצריך לשלם בשביל הדברים שאתה מאמין בהם. לפני כמה שנים, כשחיפשתי בתור סטודנטית ספר על המונח התאורטי "אלטרואיזם" ובאתי להתייעץ, הוא שלף מהספרייה הגדולה שלו את "מעשר ראשון" של ישראל אלדד, האידיאולוג המרכזי של הלח"י. בעדינות, הוא הציע לי לקרוא, אפילו שהוא ידע שהאידאולוגיה הזאת אינה האידאולוגיה שלי – וקראתי".

"זו הערוגה בה גדלתי – מלאת חמלה ואנושיות ודעות נחרצות. כזו שלא מסכימים בה על המון דברים, אבל יודעים לשבת, ולדבר, ולהתווכח. ולא להסכים – אבל כן להקשיב זה לזו.

"אז אלו סבא וסבתא שלי: אנשים בני 85-87, לא בשיא הבריאות אבל עם מלא אהבה לחיים. שמספר הטלפון שלהם פורסם בפוסט שרואים פה בתמונה, ורץ בימים האחרונים בכל הקבוצות וואטסאפ והפייסבוק של הימין.

"והם יושבים עכשיו בדירה שלהם ומקבלים טלפונים תוקפניים מאנשים שראו את הפוסט הזה, שמישהו כתב לפני שלושה ימים – אחרי שראה את הכתבה בערוץ 2 על 'שוברים שתיקה', אחרי ששמע את שר הביטחון מורה לפתוח נגדנו בחקירה, ואת יריב לוין קורא לנו בוגדים בפריים טיים הכל-ישראלי בערוץ 2, ואת לפיד תופס כרגיל טרמפ, והפעם גם את איציק שמולי ואיתן כבל מהעבודה שמצטרפים למקהלה בהתלהבות. והיום- את ביבי נתניהו שמספר לעולם שאנחנו (אנחנו, כן? חיילים, חיילות, קצינים וקצינות לשעבר) – קשורים איכשהו לפיגוע באיסטנבול.

"אז כן, כמו שסבא וסבתא שלי לימדו אותי – יש המון מחירים אישיים שצריך לשלם כשנאבקים על המדינה שלך. אבל בחיאת, לא הגיע זמן שמישהו ירסן את חבורת המסיתים הזו? למה סבא משה וסבתא רונית, שלא מסכימים עם הנכדה שלהם אבל אוהבים אותה וסובלניים גם לדעות ששונות משלהם – צריכים להתעורר ב-1 לפנות בוקר לטלפון?!

"ברצינות ביבי, זו המסורת? זו המורשת שלך? זה מה שאתה מוכן להפוך את המקום הזה להיות בשביל לשמור על הכיסא שלך? ברצינות בנט, אתם באמת מוכנים לכל זה רק בשביל עוד מאחז על גבעה בשומרון?".

מנכ"לית הארגון הקיצוני מסיימת: "שם המחתרת של סבא שלי היה "זאב", על שם ז'בוטינסקי. דור של ענקים, שלפחות הייתה להם אידאולוגיה, גם אם היא רחוקה שנות אור משלי. והיום- ה"מנהיגים" של המדינה שלי, בלי בושה ובלי אידאולוגיה, מוכנים להעמיד בסכנה של ממש את כל מה שסבא וסבתא שלי, והדור שלהם, לחמו וחלמו עליו- בית לאומי ודמוקרטי לעם היהודי בארץ ישראל".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא מרחמת ואפילו לא לרגע. אל תאמינו להם, הם רק מנסים לגרום לציבור לפתח כלפיהם אמפתיה עם כל מיני "סיפורי סבתא", בטח הם מנתקים את הטלפון וישנים טוב.
    הם רשעים גמורים ויש להם דין של "מויסר", שזה אחד הדברים החמורים ביותר ביהדות!